https://pajoohaan.ir/cart
سلام بر همکاران ارجمند خانواده بزرگ زبان و ادبیات عربی در ایران

خوشوقتم به اطلاع برسانم کتاب جدید بنده با عنوان فن بیان؛ بلاغت عصر جدید در ۵۶۰ صفحه توسط انتشارات دانشگاه باقر العلوم (ع) قم منتشر شد.

این کتاب به عنوان جایگزین کتاب جواهر البلاغه برای تدریس بلاغت در مقطع کارشناسی رشته های زبان و ادبیات عربی، ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی و حوزه های علمیه تألیف شده است.

این کتاب علاوه بر نوآوری های پژوهشی دارای صبغه ی کاملا آموزشی است، و نیم اول آن برای تدریس فن بیان ۱ و نیم دوم برای تدریس فن بیان ۲ هر کدام به ارزش ۴ واحد درسی با تمرین های مناسب تدوین شده است.

این کتاب در چارچوب بلاغت جدید و با بهره گیری از دانش هایی مانند: سبک شناسی، زیبایی شناسی، معناشناسی، نشانه شناسی، نقد ادبی، و گفتمان کاوی است که در غرب معاصر جایگزین بلاغت سنتی شده اند.

مبانی پژوهشی این نظریه علاوه بر برگزاری کرسی نظریه پردازی و چندین بار تدریس آزمایشی و ارائه ی وبینارهای مختلف برای همکاران ایرانی و عرب، در کتاب سابق اینجانب با عنوان: البلاغة الجدیدة از انتشارات سازمان سمت آمده و در این کتاب با رویکرد آموزشی تدوین شده است.

در این کتاب سه گانه ی معروف: معانی و بیان و بدیع مورد نقد جدی واقع شده، و دوگانه ی جدید :جمال الفاظ و کمال معانی جایگزین سه گانه ی سکاکی شده است.

همکاران ارجمند مدرّس بلاغت را به تدریس این کتاب دعوت می نمایم.

دوستانی که مایلند نسخه دیجیتال کتاب را به مبلغ ۲۸ هزار تومان خریداری کنند باید وارد سایت پژوهان با آدرس زیر بشوند و نرم افزار پژوهان را نصب و فایل کتاب را دریافت کنند.
https://pajoohaan.ir/

محمد خاقانی اصفهانی 🌹🍀🌹

ارسال دیدگاه

*